A karakterlapnak csak egy apró része van lefordítva pontokra, ezt az asztali szerepjáték módszereiből kölcsönöztük. Hidd el, sokkal egyszerűbb, mint első átfutásra tűnik. A működése a következő:
Amikor megcsinálod a karaktert, van összesen 30 pontod. Ezt a következő hat tulajdonságra oszthatod el, tulajdonságonként maximum 10 pontot oszthatsz:
- Erő (értelemszerűen a karakter erőnléte)
- Ügyesség (egyensúlyérzékre, ugrásra, mászásra, célbadobásra, lövésre vonatkozik.)
- Akaraterő (fájdalom tűrése, a nehézségek legyőzése, avagy megkongatod-e a harangot önszántadból, vagy sem.)
- Érzékelés (észreveszed-e, hogy valaki éppen rád céloz a távolból, meghallod-e, ha a neveden szólítanak, és hasonlók.)
- Műveltség (ez vonatkozik a tanulási képességre is, arra, hogy mennyire vagy képes memorizálni a dolgokat, és vajon milyen alapot hoztál.)
- Kinézet (szépség, ápoltság, alapvető megjelenés.)
FONTOS külön megemlíteni a kinézet pontokat és leírásukat, amiket kéretik figyelembe venni a karakter képének kiválasztásakor. valamint a személyisége megírásakor!
1: A trollok. Az ellenfél előfordulhat, hogy megrémül, megijed tőled olyan bűn ronda vagy (meglepetés támadásnál ellenfél -2-es védekezést kap)
2-3: A kicsit csúnyácskák, de van bennük valami belső szépség... legalábbis ők ezt mondják. Ezek a karakterek 80%-ban biztonságban vannak az erőszakkal szemben... hisz ki akarna megfektetni egy tehenet?
4-5-6: Átlagos kinézetű, némiképp csinosabb személyek. Átlagemberek.
7-8-9: Csinos, vonzó személyek, kiken megakad az ellentétes nem szeme. Azonban ez hátrány is... bár a biotrin miatt szépségük csak lelki bajok miatt csökkenhet vegyük figyelembe, hogy amennyiben fogságba kerülnek nagy eséllyel hanyatt fekve végzik a fogvatartóik keze által....
10: Földre szállt Istennők és Istenek! Szinte még az azonos nemű társaik is oda-odanéznek az illetőre és még az ellenfél keze is meg-megakad, mikor ráemeli a fegyvert (első találkozás esetén, ha az ellenfél támad először -4-es védekezést kap akár rejtekből, akár nyíltan támad). Viszont... reméld, hogy nem kapnak el... különben könnyen híre mehet a szépségednek olyan közegekben is, amelyek egészen más.... éhes szemekkel néznek rád....
Minden tulajdonság akkor jó, ha minél magasabb. Csakhogy jelenleg, ha átlagot számolunk, 5 pont jut egyre, és hogy úgy mondjam, a kiképzés elején ez a természetes. Az általad elosztott pontok természetesen fel fognak kerülni a honlapra, és a fórumon található karakterlapra is.
Csakhogy idővel mindez növekedni fog. Minden egyes játékkal, amikor kiképzésen, tehát csoportos játékon veszel részt, valamely tulajdonságra plussz pontot kaphatsz. Mire eljutsz a kiképzés végére, könnyedén 10-12-es átlaggal fogsz vizsgázni, a csapatképzésnél pedig nem lesz ritka a 15-ös átlag sem. Az, hogy hogyan indulsz, nem feltétlenül befolyásolja a további döntéseidet, vagyis… dehogynem. Az akaraterő, ugyebár, mert anélkül már az első napon ki fog buktatni a Kalandmester.
De mire is jó mindez?
Természetesen a pontok nem csak a levegőben lógnak, ahhoz, hogy érdemes legyen használni őket, létrehoztunk egy dobókockát is. A kocka mondja meg, hogy egy adott gyakorlat sikerült-e. A szabály szerint a saját értéked alá kell dobnod. Tehát, ha például az ügyességed 7-es, akkor egy ügyesség-próbánál (mármint az akadálypályán), 7-es, és az az alatti dobásérték jelenti azt, hogy sikerült. Ez az alapállás, a gyakorlatban ezen bonyolítunk majd, ott mégis egyszerűen fog menni. Ha játszottál már asztali szerepjátékkal, kirázod a kisujjadból, ha nem, akkor is hamar bele fogsz rázódni. Figyelj majd a Kalandmesterre!
Ha pedig elakadtál, akkor nyugodtan szólj, a technikai kérdésekre bármikor szívesen válaszolok, legyen az jelentkezés előtt vagy után.[/i][/i]