Figyelem, ez csak a VÉGZETT KATONÁKRA vonatkozik! A kiképzéseken és a vizsgán a Kalandmester dönt mind a te, mind az ellenfeled cselekedeteinek számáról. De ha már harcra került a sor, és élesben megy, ez rengeteget fog számítani.
A képlet alapvetően roppant egyszerű. Nézd meg, hány pontod van az Ügyességen, oszd el 10-zel, és az EGÉSZ számhoz adj hozzá 1-et.
Vagyis, ha például 7-es az ügyességed, akkor az 0,7, avagy 0+1=1.
Ha az ügyességed már 14-es, akkor az osztva tízzel 1,4, avagy: 1+1=2.
Ha már régóta játszol, lehet, hogy húsz fölött vagy... akkor már 3 támadásod is van egy körben. Anélkül, hogy minuszos szinteket kapnál rá.
Ez pedig azt jelenti, hogy ennyiszer támadhatsz 1 körben, legyen szó lövésről, vívásról, harcművészetről. Ennyiszer dobhatsz egy körben. Ha épp úgy adódik, egyszerre vívhatsz és lőhetsz is - és erre lesz is igény. Netán egyszerre mászhatsz be egy ablakon, és lőheted fejbe az ellenfelet.
Védekezni annyiszor védekezhetsz, ahányszor rád támadtak. Csakhogy, a cselekedeteid száma feletti védekezések már minuszosak. Az első -2, a második -4, a harmadik -6, és így tovább.
Extrém példával élve:
Az ügyességed 23-as, és rád 6-an támadtak. Mind a hat támadás sikeres volt, tehát hatszor kell védekezned.
Az első három dobásra nincs módosító, a többire már érvénybe lépnek a minuszok, abban a sorrendben, ahogy védekezel. Előre meghatározhatod, hogy milyen sorrendben véded ki a támadásokat, ha ezt elmulasztod, akkor értelemszerűen a dobókockák sorrendje és a támadás időrendje megegyezik.
Miután védekeztél, az elsőt fejbelövöd, a másodiknak szétrúgod a bordáit, a harmadiknak lecsapod a fejét. És máris csak hárman maradtak...