Rye



 
HomeHome  CalendarCalendar  Gy.I.K.Gy.I.K.  KeresésKeresés  TaglistaTaglista  CsoportokCsoportok  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Latest topics
» Pontigénylés
Yesterday at 11:08 pm by Hanga Barsony

» Amethyst West
Yesterday at 5:13 pm by Amethyst West

» Veronica Mihailescu
Hétf. Aug. 13, 2018 3:50 pm by Veronica Mihailescu

» Havi pontok
Szomb. Aug. 11, 2018 1:19 pm by Kalandmester

» Tiszti épület
Szomb. Júl. 28, 2018 7:11 pm by Zac Laurence

» Elkészültem a karakterlapommal
Szomb. Júl. 28, 2018 6:10 pm by Daniella Fekete

» Kantin
Pént. Júl. 27, 2018 9:17 pm by Tabitha Oswald

» Udvar
Kedd Júl. 24, 2018 12:36 am by Mireia Sanchez

» Edzőterem
Vas. Júl. 15, 2018 10:21 am by Zac Laurence

Csevegő

Share | 
 

 Harcrendszer

Go down 
SzerzőÜzenet
Kalandmester
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 185
Join date : 2018. Jun. 01.

TémanyitásTárgy: Harcrendszer   Pént. Jún. 29, 2018 9:15 pm

1. Dobókocka - mire jó?
A fórumon található dobókockát gyorsan meg kell tanulnod használni, hiszen jellemzően minden órán igénybe vesszük, de előfordulhat páros játékokban is. Négy tulajdonságra négy különböző dobókocka létezik, ezek az Erő, Érzékelés, Ügyesség, Akaraterő. A teendő pedig nem más, mint a karakterlapodon lévő pontszám ALÁ dobni a dobókockával. Ha sikerült, akkor az általad megálmodott művelet is összejött. Ha nem sikerült, akkor értelemszerűen rossz az eredmény.
Extrém esetek: ha 1-est dobtál, az mindenhol, bármilyen körülmények között nagyon jó dobást eredményez, kifejezetten ügyesen megoldottad, dícséretet érdemelsz érte. Van egy-két kiképző, aki még ezt meg is adja.
Ha 12-est dobtál, az viszont a kritikus rontás, minden esetben. Az akadálypályákon például nagyot estél... persze, ha a tulajdonságod értéke 12 fölött van, akkor nem arccal, hanem kézzel tompítottad az esést.



2. Szintek
A játékban több felé találkozol szintekkel is. Az ugyebár tiszta, hogy akkor sikeres egy dobás, ha a tulajdonság-értéke alatt dobtál. Bizonyos próbáknál viszont, például az akadálypályákon, vagy büntetéseknél, vagy ha a kiképződ azt mondja, meg van adva a dobás szintje is. Ez lehet pluszos, nullás vagy mínuszos.
A teendőd nem más, mint a próba szintjét hozzáadni a tulajdonságod értékéhez, majd a dobókockát kivonni belőle.
Képletszerűen: TULAJDONSÁG ÉRTÉKE + SZINT - DOBÁS ÉRTÉKE.
Ha a kapott eredmény pozitív, akkor minden rendben. Ha negatív, akkor egyértelműen nem sikerült. Ha 0, akkor pedig határeset, bizonyos próbáknál elfogadjuk, másoknál nem. Akadálypályán jellemzően nem, akaraterő-próbánál viszont általában csak kicsit harapunk érte.



3. Harcrendszer:
a) Vívás
Vívni a legegyszerűbb. Ha kard van a kezedben, akkor csak az Ügyességed értékét kell figyelembe venned - kivéve a kezdésnél. Nem is számolunk szinteket, minden esetben 0-ás érték, vagyis a tulajdonságod alapértékére dobsz.
A támadást az kezdi, akinek az Erejének és Ügyességének összege magasabb.
A támadást egy Ügyesség-dobással kezded. Ha ez sikerült, akkor sikerült a támadás, nagyjából az, amit elterveztél. Tökéletes lendítést csak akkor hajtottál végre, ha 1-est dobtál.
A védekezés ugyanígy működik: dobnod kell az ügyességre. Ha az ellenfeled 1-est dobott, akkor viszont életbe lép egy kis "szint" is, hiszen ekkor -3-as szinten dobod a védekezést.
Ha valaki, akár támadásban, akár védésben 12-est dob, valószínűleg elrántotta a kard lendülete.
A fejlevágás, avagy a kritikus támadás: akkor sikerült tökéletesen támadnod, ha -10es szintet dobtál. Ekkor vagy csattan a kardod az ellenfél sisakján, vagy ha már a fronton vagy, le is fejezted. Már akkor, ha nem védi ki.
Védeni ezt -5-ös szinten lehet.
Szóval, amíg az ügyességed 10-es vagy az alatti értéken áll, kritikus támadást nem tudsz végrehajtani, kivéve akkor, ha 1-est dobsz.
Ha ketten-hárman vannak ellened, akkor minden védésre, és minden támadásra dobnod kell, hogy sikerült-e.
Egy körben mindkét fél támad, és mindkét fél védekezik. Ez nagyjából 10 másodpercet jelent a harcban, ennyi idő telik el. Tegyük fel, hogy a harcban tíz másodpercenként van két értékelhető védekezés, és két értékelhető támadás.

b) Fegyvertelen harc, avagy Harcművészet
A kezdő támadást itt is az viszi be, akinek az Ereje és Ügyességének összege nagyobb.
A Vívástól a következőkben különbözik:
- Ahhoz, hogy kiderüljön, milyen volt a támadás, dobnod kell nem csak az Ügyességre, de az Erőre is.
- Az Erő-re való dobás adja meg, hogy az adott támadást milyen erővel hajtottad végre.
- A nagyon jól sikerült - tehát -10-es szinten elért - támadás itt nem fejlevágást, hanem csonttörést eredményez. Ehhez az Erő-nek is -10-es szinten kell lennie.
Minden másban a fenti, Vívásra vonatkozó szabályok itt is érvényesek.

c) Lövészet
A kezdő támadást a lövészetben az viszi be, akinek Ügyessége és Érzékelése nagyobb.
A következőképpen működik:
- Ha leadsz egy lövést, akkor az Érzékeléssel méred be a célt, és az Ügyességgel fogsz lőni.
- A támadás akkor sikeres, ha mindkét dobás sikerült.
- Ha mindkét dobás 1-es, az számít kritikus sikernek, vagy az az eset, amikor mindkét dobás sikerült -10-es szinten.
- Ha az Érzékelés 12-es, akkor nagyon rosszul céloztál.
- Ha az Ügyesség 12-es, akkor vagy elejteted a pisztolyt, vagy a lábadba lőttél. Választhatsz.
- A kritikus siker ez esetben fejlövést eredményez. Avagy, az ellenfél fejét eltaláltad, és 10-15 percre lebénítottad.
- A védekezés szabályai itt már szinthez kötöttek. Csak akkor sikerült kikerülnöd a golyót, ha az ellenfél NEM ért el KRITIKUS sikert, és Ügyességnél -5-ös, Érzékelésnél -3-as szintet ütöttél meg.
- Ha az ellenfél KRITIKUS sikert ÉRT EL, akkor kivédeni csak akkor tudod, ha az Ügyességed -10-es, Érzékelésed -6-os szintjét elérted.
Minden másban a Vívásban is megadott szabályok érvényesek.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://macskafrpg.hungarianforum.com
 
Harcrendszer
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
 :: Tudakozó :: Kapcsolatfelvétel-
Ugrás: